Det norsk-spanske saltfiskprosjektet
Vær oppmerksom på at

for å åpne artiklene som er publisert i tidsskrift, kan det være påkrevd med abonnement.

Klikk her for å lese tidligere artikler av Knut Bjørn Lindkvist.

Klikk her for å lese tidligere artikler av Torbjørn Trondsen.

 

Publikasjoner

Artikler:

Torbjørn Trondsen (2012) Value chains, business conventions, and market adaptations: A comparative analysis of Norwegian and Icelandic fish exports, The Canadian Geographer, 56:4, 459-473

Manuel González-López (2012) The Spanish cod fishing industry: Radical production changes without significant changes in the innovation system, Journal of Entrepreneurship, Mangement and Innovation (JEMI), 8:4, 35-51

José Luis Sánchez-Hernández (2011) The Food Value Chain as a Locus for (Dis) Agreement: Conventions and Qualities in Spanish Wine and Norwegian Salted Cod Industries, Geografiska annaler 93:2, 105-119

Jinghua Xie and Øystein Myrland (2010) Modeling market structure of the Spanish salted fish market, Food Economics - Acta Agriculture Scandinavica, Section C, 7:2-4, 119-127

Knut Bjørn Lindkvist (2010) Mistrust and Lack of Market Innovation: A Case Study of Loss of Competitiveness in a Seafood Industry, European Urban and Regional Studies, 17:1, 31-43

Lindkvist, Knut B. and Sánchez, José L. (2008) Conventions and Innovation: A Comparison of Two Localized Natural Resource-based Industries, Regional Studies,42:3,343 — 354

Knut Bjørn Lindkvist, Lorena Gallart-Jornet, Mai Cecilie Stabell (2008) The restructuring of the Spanish salted fish market ,The Canadian Geographer 52:1, 105–120

 

Rapporter:

01/09 Vigdis Lode: Skriftlige konvensjoner i norsk og spansk saltfisknæring

02/09 Vigdis Lode: Produksjonskjeder, konvensjoner og markedstilpasning i saltfisknæringen (kortversjon masteroppgave)

03/09 Tor Brynjar Welander: Omstilling og industrielle konvensjoner i Finnmark

04/09 Knut Bjørn Lindkvist: Innovations and market responses in the Norwegian salted fish industry

05/09 Vigdis Lode: Produksjonskjeder, konvensjoner og markedstilpasning i saltfisknæringen (masteroppgave)

01/10 Jinghua Xie: The Demand structure of the Spanish Salted Fish Market

02/10 May-Britt Drage Bakke: Spanske konvensjoner og bygging av merkevare for norsk saltfisk

03/10 Leila Santana: Konvensjonspåvirkning og bygging av merkevarer for norske saltfisk produsenter i Spania - vist gjennom eksempelet West Fish

04/10 Einar Richter Hansen: Den norsk - spanske saltfiskhandels historie

01/11 Even Vaular: Det italienske salt- og klippfiskmarkedet og norsk eksport

02/11 Ana Espinosa Seguí og Inmaculada Martínez Alba:Profiles of the Spanish salted fish markets