Arkivering av e-post fra Outlook

sist endret: 08.11.2021

  1. Gjør deg kjent med «Arkiverings-ABC».

  2. Søk etter en eksisterende sak for det du skal arkivere. Se lenker til veiledninger for dette «Arkiverings-ABC».

    Finnes det ingen passende sak, opprett en ny. Se lenker til veiledninger for dette i «Arkiverings-ABC».

  3. Åpne saken i Elements.1

  4. Følg veiledningen i videoen «Registrer inngående post via Elements Drop».

    Videoen viser hvordan en arkiverer et inngående brev, men fremgangsmåten er mer eller mindre den samme for alle dokumenttyper.

    NB: Det er viktig at du velger riktig dokumenttype. Det er nemlig veldig omstendelig for arkivtjenesten å endre dette i etterkant: Fra «Arkiverings-ABC»:

    Dokumenttype Bruksområde
    Utgående Brev UiB sender til en ekstern mottaker
    Inngående Brev UiB mottar fra en ekstern avsender
    Internt notat (N) Både avsender og mottaker er intern, mottaker(e) får restanse og må avskrive det.
    Internt notat (X) Kan være uten mottaker, og eventuelle mottaker(e) får ingen restanse. Brukes for eksempel for kontrakter.

    ⚠️ Dersom du importerer en lengre korrespondanse i én e-post: Velg internt notat (N eller X avhengig om noen skal ha restanse) og gi journalposten en beskrivende tittel (for eksempel «Korrespondanse med X om Y»).

Spørsmål og tilbakemeldinger

Lurer du på noe om ephorte 6/Elements? Har du en tilbakemelding? Har du oppdaget en feil? Fortell oss gjerne om det ved å sende inn dette skjemaet.

Vi vil prøve å svare på alle henvendelser, og bruker tilbakemeldingene til å forbedre informasjonen til brukerne.

Er det en konkret brukerstøttehenvendelse? Ta kontakt med brukerstøtten.


  1. Hvis du ikke vil bruke Elements, følg veiledningen i videoen «Registrer inngående post via Elements Outlook Plugin». Det er imidlertid enklere å gjøre som beskrevet ovenfor, selv om du ikke bruker Elements til noe annet.↩︎